Kobiety muzyki. Pieśni
wokal: Urszula Kryger, fortepian: Agata Górska-Kołodziejska
Wykonanie naprawdę znakomite.
Dorota Szwarcman, Polityka

Płyta Kobiety Muzyki. Pieśni, jest efektem prac nad twórczością wokalną kobiet-kompozytorek, na której wraz z mezzosopranistką prof. Urszulą Kryger zawarłyśmy reprezentatywne dla różnych obszarów Europy wybrane pieśni artystek: Cecile Chaminade (Francja), Clary Schumann (Niemcy), Agaty Backer-Grøndahl (Norwegia), Irene Wieniawski pseudonim Poldowski (Belgia/Wielka Brytania/USA). Płyta dotyka delikatnego obszaru obecności kobiet w muzyce na przestrzeni XIX i początku XX wieku oraz broni tezy o istnieniu ciekawych artystycznie kompozycji ich autorstwa. Zestawione tu pieśni mają ukazywać warsztatową i kompozytorską zręczność kobiet w tworzeniu utworów na głos i fortepian. Udowadniają, że pozostawały one na wysokim poziomie artystycznym i podążały za aktualnymi muzycznymi trendami romantycznej Europy. Widać to zarówno w języku muzycznym, jak i jego symbiozie z tekstem poetyckim zaczerpniętym od najlepszych poetów tamtego okresu. Zebrany na płycie materiał w pewnym stopniu obala tezę o nieistnieniu w tym okresie profesjonalnych kompozytorek-kobiet, które z tworzenia muzyki żyły i których spuścizna spotykała się z uznaniem krytyki.
Zapomniana polska muzyka fortepianowa na cztery ręce
Maria Szymanowska Piano Duo (fortepian: Agata Górska-Kołodziejska, Anna Liszewska)
[…] very worthwhile listening to.
Maximilian Burgdörfer

W 2017 roku firma fonograficzna DUX wydała płytę Zapomniana muzyka polska na fortepian na cztery ręce w wykonaniu duetu Szymanowska Piano Duo (Agata Górska-Kołodziejska/Anna Liszewska). Na płycie znalazły się rzadko grane lub niewykonywane dotąd utwory okresu romantycznego i wczesnoromantycznego, w których uwypuklony został pierwiastek narodowy. Praca nad płytą stawiała przed nami wyzwanie interpretatorskie polegające na indywidualnym i twórczym podejściu do kompozycji autorów, których język muzyczny jest właściwie nieznany, nierozpowszechniony. To próba uwypuklenia w interpretacji głównych cech stylu kompozytorów, często w oparciu o pierwsze, niekiedy nieredagowane, wydania. Na płycie zestawiłyśmy utwory w sposób przekrojowy – od wczesno- do późnoromantycznych. Dodatkowym walorem tej płyty jest fakt, iż przedstawia ona dzieła twórców kojarzonych z formami operowymi (Kurpiński), fortepianowymi (Szymanowska, Chopin, Paderewski) i kameralnymi (Zarębski), czasem zaś tylko z dydaktyką (Mikuli). Odkrywamy tu zatem nowe obszary ich kompozytorskiej aktywności, dodatkowo oscylujące wokół tematów narodowych, zabarwionych niekiedy wątkami ludowymi
W kręgu Chopina – pieśni
wokal: Beata Zawadzka-Kłos, fortepian: Agata Górska-Kołodziejska,

Z prof. Beatą Zawadzką-Kłos zbudowałyśmy repertuar oparty o kilkadziesiąt pieśni kompozytorów polskich w tym: Fryderyka Chopina, Oscara Kolberga, Michała Ogińskiego, Marii Agaty Szymanowskiej, Wandy Landowskiej, Ignacego Jana Paderewskiego, Stanisława Moniuszki, Włodzimierza Malawskiego, Grażyny Bacewicz, Jerzego Bauera, Andrzeja Hundziaka (prawykonania), Olgi Hans i Doroty Brolik-Bekrycht (prawykonania). W 2018 roku, dla uczczenia jubileuszowego roku 100-lecia Odzyskania Niepodległości, wydałyśmy płytę W kręgu Chopina – pieśni (Wydawnictwo AM w Łodzi, produkcja Ars Sonora). Nagrane kompozycje to utwory artystów będących ambasadorami polskiej kultury i pianistyki na świecie. Twórczość wokalna nie stanowiła nigdy trzonu ich spuścizny, którą odnaleźć można w utworach fortepianowych. Tym istotniejsze było przedstawienie liryki wokalnej, która w zdwojony sposób – poprzez muzykę i tekst poetycki – podkreśla swój rodzimy charakter.